Cennetlik Adam ~ İslami Bilgi

İSLAMİ BİLGİ VE BELGELERİN BULUNDUĞU İNTERNET BLOĞUDUR.

10 Haziran 2022 Cuma

Cennetlik Adam

Cennetlik Adam

Enes b. Malik (radıyallahu anh) anlatıyor: Rasulullah’ın (sallallahu aleyhi vesellem) huzurunda oturuyorduk. Bize: “Şimdi cennet halkından biri gelecek” dedi. Derken Ensar’dan bir adam çıkageldi. Sakalından abdest suyu damlıyordu. Sol elinde de ayakkabıları vardı.

Rasulullah ertesi gün ve ondan sonraki gün de aynı sözü söyledi. Sözün üzerine her iki günde de aynı kişi geldi. Üçüncü gün namazdan sonra peşine takılıp adama “Babamla aramızda kırgınlık var. Eve gidemiyorum. Beni misafir eder misin?” dedim. “Olur” dedi.

Adamın yanında üç gece kaldım. Bir gece olsun gece namazına kalkmadı. Sabah namazına kadar yatıyordu. Sonunda adama babamla bir kırgınlığım olmadığını, Rasulullah’ın (sallallahu aleyhi vesellem) sözünü söyleyip merakımdan yanında kaldığımı söyledim. Kendisinde pek ahım şahım bir ibadet görmediğimi söyledim. Adam, “Gördüklerinden başka bir ibadetim yok” dedi. Yanından ayrılıp giderken arkamdan seslendi: “Dediğim gibi, gördüklerinden başka bir ibadetim yok. Şu var ki hiçbir müslümana karşı gönlümde ne bir hile düşünürüm, ne kin ne de haset beslerim.”

Semerkand Takvimi

0 yorum:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar

Blog Arşivi